Translate

wtorek, 10 listopada 2015

180 trójkątów

Produktem ubocznym poprzednich brył były trójkąty.
Szkoda wyrzucić, wyjściem - złożenie z nich nowej :)

Ale jak poskładać w kulkę? Ułożyć w sześcio- i pięciokąty. Na początku wydawało mi się oczywiste "tu sześciokąt,



 tam pięciokąt itd.". W praktyce jednak gubiłam się.



Pomogły mi zielone kreski wewnątrz bryły. Na wszystko można znaleźć rozwiązanie :)





Jak się w końcu okazało,  by całkowicie się domknąć, kulka potrzebowała 180 pasków złożonych w trójkąty i 270 łączących.
Zanim policzyłam zastanawiałam się dlaczego boli mnie nadgarstek prawej ręki? Po policzeniu wiedziałam dlaczego.






Po krótkim przeszukaniu internetu dowiedziałam się, że sposób składania brył foremnych i półforemnych wymyślił Heinz Strobl a sztuka ta zwie się snapologią.

4 komentarze: